دریل مگنت

دریل مغناطیسی و اجزای تشکیل دهنده ی آن

دریل مغناطیسی و اجزای تشکیل دهنده ی آن

اجزای دریل مغناطیسی

دریل مغناطیسی نیز مانند هر وسیله ی دیگری، توسط شرکت های گوناگون طراحی و تولید می شود. به طور کلی هر وسیله ای که کاربرد گسترده ای دارد، نه تنها استقبال از خرید و مصرف آن زیاد است، بلکه در بخش تولید و طراحی آن نیز، شرکت ها و برندهای زیادی فعالیت دارند. در این میان دریل مگنت آلمانی از محبوبیت بالایی برخوردارند. دریل مگنتی ایرانی نیز در سال های گذشته به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرده اند.

 

اجزای تشکیل دهنده دریل مگنت

 

به همین دلیل است که زمانی که از اجزای دریل مغناطیسی صحبت می کنیم، شاید در جزئیات آن ها تفاوت هایی وجود داشته باشد. مثلا ممکن است اجزای دریل مگنت آلمانی مانند ایبن اشتاک با اجزای دریل مگنتی ایرانی محک کمی تفاوت داشته باشد، اما اجزای تشکیل دهنده ی آن ها به صورت کلی موارد زیر است:

به صورت کلی دریل های مغناطیسی چه دریل مگنت های آلمانی و چه دریل مگنتی ایرانی از دو بخش تشکیل می شوند که یک بخش خود دریل بوده و بخش دیگر پایه دریل مگنت می باشد.

دریل مگنت خود وظایفی نظیر سوراخکاری، قلاویز زنی و براده برداری را به عهده دارد که توسط مته گردبرها انجام می گیرد و می توانید انواع مته گردبرهای آلمانی را از وب سایت فروشگاهی مته سرا تهیه کنید. و پایه مگنتی نیز وظیفه ی نگهداری بدنه ی اصلی را به عهده می گیرد. نقش پایه در مواردی که تعداد دریل ها زیاد است یا در ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرند بسیار حائز اهمیت است.

قطعات دریل مگنت

دریل مگنت خود از چندین قطعه تشکیل می شود که به صورت خلاصه آن ها را معرفی می کنیم:

موتور: این قطعه در دریل ها وظیفه ی انتقال گشتاور و سرعت را به مته به عهده دارد. این کار با کمک گیربکس صورت می گیرد.

 

اجزای تشکیل دهنده دریل مغناطیسی

 

میل محور: این قطعه مته گردبر را به دریل متصل می کند و با نام سه نظام نیز شناخته می شود.

اسپیندل: برای انتقال حرکت موتور به مته باید از این قطعه استفاده شود.

مورس: نقش این قطعه نیز نگهداری مته روی دریل است.

بخش پایه نیز از دو قسمت اصلی تشکیل می شود:

پایه ی مگنت:

بخشی که دریل های مغناطیسی را از دریل های دستی متفاوت می سازد، همین بخش است. این بخش قادر است تا ۵۰ هزار نیوتن نیرو را تحمل کرده و از لرزش دستگاه جلوگیری کند.

 

خرید پایه مگنت

 

پنل: محل استقرار همه ی قطعات الکتریکی دریل همین بخش پنل است.

 

پنل دریل مگنت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *