دریل مگنت

دریل مگنت در مقایسه با دریل های دستی

دریل مگنت در مقایسه با دریل های دستی

دریل مگنت و ویژگی های آن

در صنعت و پروژه های صنعتی ابزارآلات و وسایل زیادی به کار گرفته می شوند. همه ی این ابزارها با هدف افزایش دقت و سرعت انجام کارهای صنعتی و آسان تر ساختن کار برای انسان ساخته و پرداخته شده اند. یکی از این وسایل و ابزارها، دریل مگنت می باشد که البته دارای کاربرد فراوانی نیز هست. برقی بودن، قابلیت حمل و نقل آسان و کار تخصصی، از جمله ویژگی های این ابزار است. از این وسیله در صنعت برای انجام سوراخ کاری در فولاد و سایر فلزات استفاده می شود که البته برای همگان آشنا می باشد. از جمله مهم ترین پروژه هایی که از این وسیله استفاده می کنند، پروژه های ساختمانی و کارگاه هایی هستند که کار ساخت سازه های فلزی نظیر سوله ها را انجام می دهند.

ساز و کار این دستگاه  بدین گونه است که با اتصال به فلزاتی مانند آهن، تیتانیوم، اینکونل، فولاد ضد زنگ و سایر موارد، سوراخ کاری در آن ها را انجام می دهند. مته های این دریل از نوع گردبر هستند.

 

دریل مگنت بی دی اس

 

ویژگی های دریل مغناطیسی

دریل مگنت ها ویژگی های زیر را در مقایسه با دریل های دستی دارند:

  • افزایش ثبات کار و یکنواخت بودن سوراخکاری ها
  • آسان تر شدن کار جوشکاران و کاهش خستگی آن ها
  • افزایش دقت و کیفیت کار
  • افزایش سرعت در برش سوراخ هایی که اندازه و قطر بزرگی دارند.

ویژگی های مذکور سبب استقبال از این ابزار و کاربرد گسترده ی آن در صنایع مختلف شده است. برای مثال صنایعی نظیر کشتی سازی، برق، راه آهن و … از این محصول استفاده می کنند. البته در پروژه های دیگری نظیر ساخت و ساز، جوشکاری، ساخت خودروهای ویژه، نصب و اجرای لوله های نفت و گاز و پروژه های دریایی و نفتی نیز از این گونه دریل ها به وفور استفاده می شود.

 

ویژگی‌های دریل مغناطیسی

 

لازم به ذکر است که در بازار و صنعت از این نوع دریل ها با نام های دیگری نظیر پایه مگنت، مگنت دریل، دریل پایه مگنت سیار، دریل مگنتی، دریل مغناطیسی و … یاد می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *