دریل مگنت

دریل مگنتی و انواع آن

دریل مگنتی و انواع آن

انواع مختلف دریل مگنتی

دریل مگنتی نوعی از دریل است که از طریق اتصال به فلزات، نسبت به سوراخکاری با مته گردبر روی آن ها اقدام می کند. اما همین دریل ها نیز در انواع مختلفی تولید می شوند که در ادامه به شرح آن ها اشاره می کنیم:

دریل های مگنتی برقی:

شاید به جرات بتوان گفت که دریل های مگنت برقی (electric) متداول ترین نوع دریل ها هستند. سبک بودن، ارزان بودن و تنوع سایز از جمله ویژگی های بارز این نوع از دریل ها می باشد. استفاده از آن ها نیز بسیار آسان است و تنها کافی است به برق متصل شده و توسط جوشکاران به کار گرفته شود. البته آسان بودن استفاده از آن ها به معنای به کارگیری توسط افراد غیر حرفه ای نمی باشد.

 

دریل های مگنتی برقی

 

دریل های مگنتی شارژی:

این دریل ها که به تازگی وارد بازار فروش شده اند، هنوز به تولید انبوه نرسیده و به همین دلیل است که قیمت بسیار بالایی دارند. قیمت آن ها در مقایسه با نوع برقی بسیار گران است و البته قابل دسترس برای همگان نیز نمی باشد. همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، بدون استفاده از اتصال به شبکه ی برق نیز قادر به انجام کار می باشد و در مواقعی که برق وجود ندارد مناسب خواهد بود.

 

دریل های مگنتی شارژی

 

دریل های مگنتی پنوماتیک:

منبع تغذیه ی دریل پنوماتیک به جای انرژی برق، هوای فشرده می باشد. بنابراین از این نوع دریل می توان در محیط هایی که آب وجود دارد و سبب اختلال در استفاده از انرژی برق می شود و ایجاد خطر می کند، استفاده کرد. البته در محیط هایی که دارای مواد اشتعال زا هستند نیز می توان از این دریل استفاده کرد تا انرژی برق باعث آتش سوزی در آن محیط نشود.

 

دریل های مگنتی پنوماتیک

 

دریل های مگنتی هیدرولیک:

گران ترین مدل دریل ها در واقع همین دریل های هیدرولیک هستند که ساز و کار آن ها با سایر موارد متفاوت است. در پروژه هایی که زیر آب هستند از این دریل استفاده شده و به منظور جلوگیری از ورود آب به موتور آن ها از یک سیستم حلقه بسته بهره می گیرند.

 

دریل های مگنتی هیدرولیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *